27 December 2009

36 uker

I dag er det søndag 27. desember, og du er 36 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 4 uker og 1 dag igjen til din termin, mandag 25. januar.

Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2700 g
CRL: 32 cm
Full lengde: 44 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.
Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

Nå synes eg at tia fyge avgårde,men d e egentlig ganske greit!!Eg e isje lei,men ting e litt vanskelige å gjør, og nogen ting e ubehagelige. Søvnen e heller isje så bra:( Så d gjør liksom isje noge at d nærme seg termin:)Tenk nå e d liksom 2,4 eller 6 uker igjen..og d e maks 6 uker:)!!
Me ska få tatt nogen bilder å legge ud nå..både av meg og rommet!La oss nå bare bli ferdige med litt julebesøk:)

Nå glede me oss t å feire nyttårsaften med venner!!
Ellers ska eg bruga tia før Leah Marie komme t å rydda og få alt klart+ spela wii som eg fekk t jul, av min snille mann:)

2 comments:

Anonymous said...

Saa fint navn jenta daakkas ska faa!!! Glede meg t aa treffa henna :)
Klem Unn Iren

Anonymous said...

har dere fått barnet deres