03 January 2010

37 uker (litt bilder)

I dag er det søndag 3. januar, og du er 37 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 3 uker og 1 dag igjen til din termin, mandag 25. januar.


Fra 37 uker og 0 dager til 37 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2950 g
CRL: 33 cm
Full lengde: 46 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.
Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.

Ja, nå kan eg vel trygt sei at eg e ganske klar...men ja, eg vett at for hu litla e d best å ligge i hvertfall tia ut.
Eg ska t legen i mårå, og da regne eg med at hu sjekke om håve har festa seg...d kjennes sånn ut..magen he sonke litt, og eg va på do mer enn ti gonger i natt:(
I mårå ska eg ud å handle dei siste tinga, så e eg helt klar:)
Har begynt så smått å pakke bagen...greit å ha d klart.Har pakka t hu litla og:)
Me glede oss her i huset.Har gjort d mesta klart.Rommet e klart, barnegrinda e kommet opp i stua, og ellers handle eg litt småting på finn.no:)
Eg he lenge sagt at eg sko legga ud litt bilder, så her komme de..isje alle som e liga bra,men dei funke:)
E litt forskjellige bilder.Meg,tøybleier, soverommet og d nydelige hentesettet som tante Grete har strikka:) Rommet e isje heilt ferdig,men d komme:)Mangle litt bilder og en ovn,men eg har ein plan:)























































3 comments:

liS said...

koseligt!:)

Gunn said...

Så koselig:) Og gleder meg til å treffa deg i uka:)

Maria said...

Plutselig så komme u :) Tante glede seg :)