17 January 2010

39 uker:)

I dag er det søndag 17. januar, og du er 39 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 1 uke og 1 dag igjen til din termin, mandag 25. januar.

Fra 39 uker og 0 dager til 39 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 3400 g
CRL: 35 cm
Full lengde: 49 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av uken 37 uker gammelt. Det er omtrent like langt rundt hodet som det er rundt magen nå. Livmoren tar opp stadig større plass i kroppen din og andre organer må fremdeles vike. Magesekken og blæren kan føles små fordi livmoren presser mot dem.
Lanugohåret er nesten helt borte, men det kan finnes rester på armer og skuldre ved fødselen. De faller snart av. Fosteret beveger seg så mye det kan, og det kan se rart ut når magen din hopper opp og ned når fosteret hikker.
Hos guttene er som regel testiklene på plass i pungen, men er de ikke det, er det ikke noe stort problem. Det vil rette seg av seg selv innen kort tid.
Hormonnivået til mor har innvirkning på fosteret også, og både nyfødte gutter og jenter kan ha hovne bryster og kjønnsorganer. Noen ganger kommer det også såkalt heksemelk ut av brystene.

Ja, tenk d..nå e d jammen meg isje lenge igjen t termin...eg håpe jo egentlig at hu bare ska komma nå:) Nå e virkelig alt klart:) Glede oss så masse!
Nå e klokkå snart 8 om morningen og eg har ennå isje ått sove noge..la meg,men måtte bare stå opp igjen pga masse ubehag, så nå sidde eg då her.Men nå tror eg at eg ska prøve igjen..e jo isje akkurat så bra å døgne heller!
Så håpe eg egentlig bare at hu kan bestemma seg for at hu e klar for å møte verden:)
Ska få lagt ud nogen bilder snart..e bare d at dataen min lige isje kameraet mitt lenger, så eg må drive å legge d inn på Jon Steinar sin, for så å legge d på ein minnepenn for å legge d inn på min data..litt tungvint, så derfor blir d isje gjort så ofte.
Vel, da e d på tide å slappe av..håpe egentlig at dette va d siste innlegget på denne bloggen før Leah Marie komme!!!:)

4 comments:

Gunn said...

ååååå Eg gleder meg til Leah Marie kommer!!! Det blir så kos. Ut på tur meg deg 2 bikkjer og Leah Marie det blir kjekt!

For ein velkomst den jentungen kjem til å få! blir kult.

Marit said...

D ser ut som om hu tok hintet;) Gratulerer!

Anonymous said...

Og det blei det og...! :)
Gratulera Camilla og Jon Steinar!!
Klem Unn Iren

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.