09 December 2009

33 uker

I dag er det onsdag 9. desember, og du er 33 uker og 4 dager ut i svangerskapet. Det er 6 uker og 5 dager igjen til din termin, mandag 25.

33 uker
Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2100 g
CRL: 29 cm
Full lengde: 39 cm


OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammelt. Ettersom det er mindre plass i livmoren, vil ikke fosteret kunne bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillene begynner å reagere på lys. Kanskje kjenner du rytmiske bevegelser – det er kanskje fosteret som hikker!

Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM (Rapid Eye Movement) søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase.


Ja, tenk nå e d mindre enn 7uker igjen..ganske sprøtt spør du meg!Eg kjenne at eg glede meg veldig t å se koss hu ser ud,men eg grue meg litt t selve fødselen.Men d går seg nok t:)!!
Ellers kjenne eg at eg e dautrøtt..kjenne d ska bli godt å få fri og kunne sove når eg trenge d!
Me har d bra og glede oss t å bli ein liden familie på 3(4 med Jessie):)

No comments: