08 November 2009

29 uker






I dag er det søndag 8. november, og du er 29 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 11 uker og 1 dag igjen til din termin, mandag 25. januar.

Fra 29 uker og 0 dager til 29 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1350 g
CRL: 25,5 cm
Full lengde: 35 cm


OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.

Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.

Tenk d..29 uker på vei.D e et under at d vokse et lite barn inni meg, og kos e d og. Men, ja der komme et men...d e faktisk isje bare fryd og gammen. Vondt i bekkenet, lite søvn, masse gåing på do, halsbrann...isje bare kjekt d. Men når eg står og brette de små klenå eg he vaska, får begynt å gjort i stand barnerommet, så glemme eg alt d, og kjenne at eg bare fryde meg og glede meg. Eg nyde den tiå eg har igjen, også glede eg meg masse t å se koss hu ser ut og få bli kjent med hu:)Så får eg tenke at alt dette e verdt d!For d e d!
Ellers så synge me for hu, og hu sparke ekstra da pappaen synge..tror hu like d:)

3 comments:

Marit said...

Kjekt å se magen på ordentlig! Og å lesa ka som skjer inni an;)

Ane said...

You look beautiful! Amazing.

BlindSparrow said...

Camilla you look so gorgeous!!